PRIČE SA GRADILIŠTA
Šef projekta “Stupska petlja” Zdenko Bojić: Za izgradnju biciklističke staze potrebna je posebna vrsta asfalta crvene boje
Radovi na projektu “Rekonstrukcija i nadogradnja 12. transverzale” poznatijem pod nazivom “Stupska petlja”, gdje je glavni izvođač radova bh. građevinski gigant Euro-Asfalt, u završnoj su fazi. Prema riječima šefa projekta, građevinskog inžinjera Zdenka Bojića, radovi su podrazumijevali dogradnju Stupske petlje i to dogradnju dvije prometne trake na već postojeće. Njima se promet odvija u dva smjera i fizički je odvojen.
Da bi se realizirao projekt morao je biti napravljen novi most, a zajedno sa mostom još dvije rampe za silazak. Proširena je gradska longitudinala, napravljene su nove pješačke staze, započeta je gradnja biciklističke staze, napravljen je podzemni pješački hodnik za siguran prijelaz koji izlazi na tramvajska stajališta, stari most je saniran i obnovljen. Do konstrukcije je sve skinuto i ponovo urađeno, objasnio je Bojić i dodao:
Biciklistička staza prvobitno nije bila planirana i naknadno je uklopljena u projekat. Za izgradnju staze potrebna je posebna vrsta asfalta koji je crvene boje, a u građevinarstvu se smatra posebnim zbog načina ugradnje. Plan je da biciklistička staza bude napravljena duž cijelog grada, a krenulo se sa Stupa. Za sada je urađeno sto metara, kazao je Bojić. Prema njegovim riječima podzemni hodnik za pješake je brzo napravljen i u potpunosti zadovoljava svjetske standarde gradnje.
U sklopu hodnika su pokretne trake za pješake. Trake i hodnik su novi i mora se početi sa njihovim održavanjem jer u suprotnom više neće imati svoju funkciju. Kako se iz hodnika izlazi na tramvajsko stajalište, planirano je da GRAS na izlazima organizuje prodaju tramvajskih karata i riječ je o prvom takvom punktu u Sarajevu, objasnio je Bojić te dodao kako se u toku radova na Stupskoj petlji nailazilo na mnoge probleme.
Stup je najprometniji čvor u BiH. Radovi su završeni u roku, iako smo nailazili na brojne teškoće. Ovuda prolaze sve gradske instalacije i kablovi. Nismo mogli nijednom početi kopanje zemlje bagerom, a da nismo naišli na kablove, vodovodne cijevi ili gasne instalacije. Sve je pažljivo urađeno i završeno u zadatim rokovima.
Čvor na Stupskoj petlji sa spojem na autocestu uveliko je rasteretio saobraćaj jer ubrzava prolazak prema Mostaru i Foči.
Nisam Sarajlija, ali se sjećam da se čekalo i po dva sata na ovom mjestu za izlazak prema Mostaru ili Ilidži. Ovaj projekt je trebao biti realizovan i prije deset godina, ali bitno je da su se stekli uslovi za njegovu realizaciju i da je on u završnoj fazi, kazao je Bojić.